Savjeti korisnicima

Savjeti korisnicima

Kako smanjiti potrošnju vode

Svi mi u svakodnevnom životu utječemo na promjenu načina na koji se koristi, troši i upravlja vodom. Očuvanje pitke vode je ključan korak u dugoročnom osiguravanju opskrbe pitkom vodom. Smanjenje potrošnje vode važno je ne samo zbog kućnog budžeta nego i zbog nužnog očuvanja vode kao prirodnog resursa zato vam donosimo nekoliko savjeta kako smanjiti potrošnju vode:
  • Održavanje instalacija: Redovno provjeravajte vodovodne instalacije zbog curenja i kapanja. Zatvorite glavni ventil kada napuštate kuću na duže vrijeme.
  • Zatvaranje slavina: Zatvarajte slavine tijekom pranja zubi, posuđa ili pripreme hrane kako biste smanjili potrošnju vode.
  • Korištenje perilica: Punite perilice rublja i posuđa do vrha prije korištenja.
  • Lokalne namirnice: Koristite sezonske i lokalno uzgojene namirnice koje troše manje vode za uzgoj.
  • Očuvanje prirode: Sadite drveće i čuvajte prirodu za stabilizaciju zaliha vode.

Boja vode

Voda je bezbojna, iako se povremeno može dogoditi da bude žute, bijele ili smeđe-crvenkaste boju. U slučaju promjene boje vode, pustite vodu da istječe sve dok ne postane bistra.

  • Žuta boja: Do obojenja vode u žuto dolazi zbog čestica koje uđu u vodovodni cjevovod prilikom izvođenja radova na sustavu javne vodoopskrbe ili internoj vodovodnoj instalaciji korisnika.
  • Bijela boja: Voda može postati bijele boje zbog zraka koji ostane u vodoopskrbnom cjevovodu. Ovakva voda nije štetna za zdravlje te će se razbistriti nakon kraćeg stajanja kada zrak ishlapi.
  • Smeđe-crvena boja: Najčešći slučaj ovakvog obojenja je dugo mirovanje vode u pocinčano željeznim cijevima korisnika koji ima malu potrošnju vode. Cijevi od ovog materijala s vremenom oksidiraju i nastaje hrđa čije sitne čestice oboje vodu. Voda će se razbistriti nakon što korisnik ispere vlastiti cjevovod puštanjem vode na slavini.

Tlak vode

Tlak vode ovisi o visinskom položaju objekta u odnosu na visinsku kotu vodovodne mreže (vodospreme, prekidne komore itd.). To može rezultirati tlakom koji ne odgovara uvijek korisnicima.

Ako nismo u mogućnosti isporučiti vodu pod odgovarajućim tlakom zbog tehničkih razloga, preporučujemo ugradnju uređaja kao što su reducir ventil za smanjenje tlaka ili hidrofor/hidropak za povećanje tlaka na vašoj unutarnjoj vodovodnoj instalaciji. Ovi uređaji ne smiju biti ugrađeni u vodomjernom oknu s glavnim vodomjerom.

Zaštita vodovodnih instalacija zimi

Dolaskom hladnih dana i padom temperatura, važno je poduzeti preventivne mjere kako biste spriječili smrzavanje vode u vodovodnim instalacijama. Evo nekoliko ključnih savjeta:

  • Provjera vodomjernih okana: Redovito pregledavajte vodomjerna okna i dodatno ih zaštitite termo-izolacijskim materijalima poput stiropora, spužvi ili kamene vune. Osigurajte da su poklopci čvrsto zatvoreni.
  • Zaštita internih instalacija: Zaštitite dijelove instalacija od glavnog vodomjera do krajnjih potrošnih mjesta. Ispustite vodu iz nezaštićenih cijevi, posebno vrtnih instalacija i zatvorite prozore suterenskih prostorija kroz koje prolazi vodovodna instalacija.
  • Sprječavanje smrzavanja: Potrošači trebaju osigurati da instalacije ne ostavljaju bez nadzora u stanju napunjenosti sustava vodom. Ako instalacije nisu na propisanoj dubini ili voda nije ispuštena iz vrtnih slavina, postoji rizik od smrzavanja.
  • Vodovodni ormarići: Korisnici s vodomjernim ormarićima u vanjskim zidovima trebaju ih pregledati i zaštititi od smrzavanja, posebno ako grijaći elementi ne rade.

Dojava problema: U slučaju puknuća na priključnim vodovima ili vodomjeru, obavijestite nas na broj 021 / 631-141.

Privremeni prekid isporuke vode

Privremene prekide u isporuci vode najavljujemo putem javnih medija te naše web stranice.

Ako je voda nakon najavljenog prekida isporuke mutna ili žuta, otvorite slavine dok se voda ne izbistri. Ako je mlaz vode smanjen ili raspršen, provjerite i očistite mrežicu slavine.

Kada nas kontaktirati

Ako primijetite neuobičajene promjene u usluzi vodoopskrbe, poput smanjenja količine vode, pada tlaka, povišene temperature ili muteži, ili nenajavljeni prekid u opskrbi, odmah nas obavijestite. Također, prijavite istjecanje vode na ulici, iz šahti, priključaka, hidranata ili vodosprema, bilo kakva oštećenja vodomjernih okana, lom poklopca ili krađu istih.

Ako trebate zatvoriti ventil prije glavnog vodomjera za popravke, obavijestite nas na 021 / 631-141.

U zgradama s više stanara, svi stanari moraju biti informirani o radovima.

Obveze korisnika

Ako planirate otvoriti obrt, trgovinu ili poslovni prostor u kući, morate odvojiti vodovodni priključak i podnijeti zahtjev za to.

Kod promjene korisnika vodnih usluga, trenutni ili novi korisnik mora nas pisanim putem obavijestiti o promjenama i dostaviti potrebnu dokumentaciju (izvadak iz zemljišne knjige, ugovor o kupoprodaji, itd.). Uz to, potrebno je dostaviti očitano stanje vodomjera. Do tog stanja, prijašnji korisnik mora podmiriti sve dugove.

Prepravljanje ili zaključavanje vodomjernih okana te neovlašteno priključivanje na vodovodnu mrežu nije dopušteno.

Obavijest o preseljenju na novoj lokaciji

S ponosom vas obavještavamo da je tvrtka Vodovod Brač d.o.o. uspješno preselila svoje poslovanje na novu lokaciju

Novi uređaj za pročišćivanje otpadnih voda u Murvici

Vodovod Brač s ponosom najavljuje uspješan završetak projekta izgradnje uređaja za pročišćivanje otpadnih voda u Murvici, financiranog sredstvima iz europskih

Implementacija digitalnih vodomjera za velike korisnike unutar Vodovoda Brač

Vodovod Brač s ponosom najavljuje implementaciju digitalnih vodomjera za velike korisnike, čime nastavljamo modernizaciju naše infrastrukture i poboljšanje usluge za